SC VUMAR PROD SRL

Service auto montaj, intretinere si reparatii instalatii auto gpl. Statie peco gpl.


GPL inseamna Gaz Petrolier Lichefiat.

Este un produs derivat, brut, care in general este facut dintr-un amestec de propan si butan. Este obtinut prin rafinarea petrolului sau direct din extractie dupa ce a fost separat de gazele naturale sau petrol cu care acesta este in amestec in zacamintele petroliere.

Din punct de vedere tehnic alimentarea cu GPL a autovehiculelor conduce la :

DE CE GPL?

1.Siguranta in exploatare

Contrar a ceea ce se crede instalatiile GPL pentru autovehicule sunt sisteme proiectate si realizate pentru a satisface cele mai inalte cerinte in ceea ce priveste sigurata, fiind supuse unor standarde si verificari internationale mult mai severe decat celelalte sisteme de combustie.

Toate recipientele de stocare GPL (rezervoare) pentru autovehicule sunt supuse verificarii sub o presiune de 45 bar inainte de a fi vindute.

La fiecare lot de 100 de recipiente de stocare GPL pentru autovehicule un recipient va fi supus unui test de explozie. Daca acesta nu trece testul, intregul lot va fi respins.

Cu alte cuvinte putem spune ca recipientul de stocare este componenta supradimensionata a intregului vehicul, din punct de vedere al sigurantei. Grosimea peretelui este de 3-4 mm, acesta fiind confectionat din otel care a fost tratat termic in prealabil pentru a permite cea mai mare elongatie astfel incit sa poata fi evitate eventualele explozii chiar daca acesta se indoaie in urma unei ciocniri.

In caz de ciocnire rezervorul isi va mentine forma originala, facindu-si loc printre foile de metal ale caroseriei autovehiculului, acestea fiind subtiri si deformabile.O alta masura ce contribuie la protectia impotriva exploziei rezervorului este asigurata prin limitarea automata a umplerii la 80% din capacitatea acestuia, ramanand astfel un volum gazos ce permite expansiunea GPL-ului lichid in caz de nevoie.

De aceea ideile preconcepute cum ca recipientul de stocare GPL pentru autoturisme ar fi periculos, ar trebui lasate deoparte. Sloganul care spune ca recipientul este “o a doua bara de protectie” si nu “o bomba la bord” ar fi mult mai potrivit.

Conductele de transport al GPL catre rezervor de la priza de alimentare si catre reductor de la rezervor sunt confectionate din cupru sau otel de grosime considerabila si beneficiaza de tratamente speciale pentru marirea flexibilitatii si a rezistentei la torsionari si presiune.

Imbinarile (bercuielile) dintre conducte si reperele pe care le alimenteaza, de tip piulita-bicon realizeaza o strangere ferma extrem de rezistenta si etansa, eliminand riscul scurgerilor de gaz.

Atat multivalva rezervorului cat si reductorul beneficiaza de electrovalve pentru inchidere, care permit trecerea GPL numai cand motorul este pornit si comutatorul este pe pozitia GPL. Suplimentar, intercalata pe conducta de alimentare a reductorului se monteaza o a treia electrovalva cu rol dublu: de siguranta si de filtrare.

2. Economic si ieftin deci avantajos

Atat datorita faptului ca GPL este un combustibil care se obtine la un cost relativ scazut, cat si datorita faptului ca este un carburant de viitor (ecologic) pretul final de vanzare la statiile de alimentare este fara accize si alte taxe suplimentare fiind aproximativ la jumatatea pretului benzinei.

Consumul litric de GPL pentru un motor este cu maxim 10-15% mai mare decat consumul de benzina, fapt datorat densitatii GPL care este mai mica decat cea a benzinei.

Luand in considerare aspectele prezentate anterior, se realizeaza o economie reala de aproximativ 40% .

Datorita acestui fapt, amortizarea investitiei pentru montarea instalatiei GPL se face relativ usor (aproximativ 10.000-15.000 km), numai din diferenta de cost benzina-GPL.

Totodata varianta motor Diesel care sa inlocuiasca motorul pe benzina este net dezavantajoasa din mai multe considerente:

Astfel motorul pe benzina pe care s-a montat o instalatie GPL, ramane varianta viabila ce confera masinii dvs. un plus de siguranta, o autonomie mai mare prin folosirea a doua tipuri de carburant

3. Carburant curat, deci ECOLOGIC

Instalatia de alimentare cu gaz petrolier lichefiat (GPL) a autoturismelor, este o solutie alternativa a sistemului clasic de alimentare cu benzina si ofera posibilitatea de a obtine un autoturism ecologic.

Cresterea traficului afecteaza negativ din ce in ce mai mult mediul inconjurator si consumul de energie. Domeniul transporturilor este in mod special responsabil de emisiile de monoxid de carbon si de azot, hidrocarburi nearse, plumb, bioxid de carbon, anhidrida sulfuroasa, particule (motoare Diesel) etc, in mediul inconjurator.

Combustia este poluanta inevitabil. Emisiile ce vin de la aceasta sunt legate de proprietatile fizice si chimice ale combustibilului, de compozitia amestecului carburant dar si de procesul de combustie si de caracteristicile mediului inconjurator.

Cand se face o comparatie intre emisiile produse de benzina, combustibilii fara plumb, motorina si GPL, se poate observa ca toate produc carbon si monoxid de azot si hidrocarburi nearse in timp ce plumbul este produs numai de catre benzina.

Trebuie subliniat ca GPL polueaza mai putin deoarece:

Considerentele de mai sus, fac posibil mentinerea pretului GPL la un nivel net inferior celorlalte tipuri de carburanti !